27 oct. 2014

Prima ninsoare

Mi se intampla sa pierd o zi intreaga - din cele 15 libere pe luna - pentru ca nu pot sa ma hotarasc. Parca as lucra quilling. Un pandantiv. Cirese! Nu, nu cirese, ca e toamna acum. O frunza in culorile toamnei, mai bine. Sau ceva de Craciun? Un om de zapada? Daaa! Si adun materiale, gata, am hotarat, imi si imaginez cum rulez fasiile de hartie, cum le dau forma si le lipesc pe toate. Ba chiar am si o crenguta de pin, ca sa-i fac fotografii intr-un cadru potrivit. Si deodata, jmaf! vad pe raft cutiile de lemn. Daaa! O cutie pictata in rosu si verde. Gata, pictez mai intai! Dau deoparte fasiile de hartie si scot culorile acrilice. Incep sa ma gandesc, daca s-o pictez pe toata sau sa decorez capacul prin decoupage. Trag aproape si cutia cu servetele. La o rasfoire scurta, dau peste cateva ilustratii frumoase, cu Mos Craciun, fulgi de nea, poinsettia.. si continui sa rasfoiesc. Oh ce maci frumosi! Si ce trandafiri! Daaa, niste dalii modelate ar fi mai potrivite, ca tot e toamna! Pun cutiile inapoi pe raft, pun si servetelele si scot valurile de hartie sa decupez petale. Rosu, portocaliu viu, portocaliu pal, galben, chiar si un violet frumos. Ma entuziasmez peste masura! Caut cutter, creioane de embosat, pistol cu silicon si jmaf iar! in sertar vad o punguta cu anason si boabe de cafea. A trecut multa vreme de cand n-am mai infasurat sfoara si chiar aveam pe lista sa fac un topiary. Rezist tentatiei. Iau sablonul pentru dalii, decupez o petala - in minte racaie cu unghia, ideea de copacel cu boabe de cafea. Mai decupez o petala. Ok, bine, topiary! Unu`  cu dalii! Si decupez mai departe. Ce frumos va arata! Jumatate de ora penru fiecare floare ori 20 de flori - 10 ore, plus timp pentru ghiveci, tulpina si alte detalii, inca 5 ore. Doua zile. Nu, nu, prea mult. Azi am timp, dar maine sunt la serviciu, iar poimaine ma ocup de comenzi. Atatea idei, nici o decizie. Iau o pauza, inchid ochii, ma rezem de spataru`  scaunului si incep sa scap de culori. Rosu pleaca. La rand si galbenu` si portocaliu`. Toata toamna pleaca! Deschid ochii. Primu` gand care-mi vine-n minte e ca as putea sa lucrez ceva pentru Martisor : ))  si-mi arunc privirea pe geam. Ninge! Prima ninsoare si e inca luna octombrie. Stau lipita de geam si urmaresc fulgii cum se topesc pe pervaz. Acum stiu ca as fi pierdut momentu`  asta, daca as fi hotarat sa lucrez ceva totusi. Mai bine imi iau zi libera! 

P.S. Dragi colegi de breasla, poate ca voi hotarati degraba ce materiale, forme si culori sa folositi. Eu in schimb, cand prind niste momente fara de inspiratie si decizie, scot reteta de gogosi, pe care o combin cu mere calite sau puree de dovlec, et voilá!


Ce bine miroase.. mmm.. si ce frumos ninge!
Pe curand!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu