21 ian. 2014

Decoupage

M-am indragostit de o noua tehnica, cea a decoupage-ului sau tehnica servetelului. Nu m-am gandit niciodata ca se pot decora cutii de bijuterii, ceasuri de perete, globuri pentru bradul de Craciun sau bijuterii, cu servetele de masa.

Nu e asa usor, mai ales cand vrei sa perfectionezi aceasta tehnica. Atentia la cutele pe care le face servetelul in momentul fixarii lui peste stratul de adeziv (special pentru decoupage) sau urmele inestetice pe care le lasa pensula in urma aplicarii lacului final, inseamna multe ore de exercitiu. In caz ca lipiti servetelul gresit, nu va faceti griji, se spala. Am stricat si eu cateva servetele, pana sa imi dau seama de "secretele" acestei tehnici.

Unul ar fi, cel despre cute. Ei bine, in momentul in care aplicati adezivul, lasati-l putin sa se usuce si apoi aplicati servetelul (eu il las in doua straturi, nu unul cum este recomandat, ca modelul de pe servetel sa fie cat mai clar). Poate ati vazut si in tutoriale deja, ca servetelul se aplica din mijloc spre margini, fara graba (nu cu intentia de a-l intinde). Presati pur si simplu, cu degetele, fara bureti sau alte instrumente. Am incercat si eu varianta cu un mini-trafalet si rezultatul e cel in care servetelul face acele cute urate.

Al doilea secret si cel pe care eu il consider foarte important, este despre aplicarea lacului final. Indiferent de pensule, toate lasau urme de "bidinea". Asa m-am gandit sa incerc cu un burete. Nu burete de spalat vase, nici cel special pentru aceasta tehnica, ci un buretel pentru fond de ten : )) fiind foarte fin si astfel nu mai lasa urme. Lacul se aplica prin "pudrare", nu intindere!


Pentru o lucrare frumoasa, este nevoie de mult timp la dispozitie, multa indemanare si mai multa rabdare, iar toate astea inseamna o manopera de calitate, care se va regasi in pretul final.
Am citit un articol despre "pret final" si mi-a placut tare mult. Foarte bine scris. Il puteti citi aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu